5 Sposobów na trening w domu

2020-04-27
5 Sposobów na trening w domuNie każdemu odpowiadają oferty klubów sportowych i siłowni. Ponadto, ze względu na stan epidemii tego typu miejsca są zamknięte. Czy to oznacza rezygnację z treningów? Oczywiście nie! Całą gamę ćwiczeń możemy wykonać w zaciszu własnego domu, wystarczą dobre chęci, odrobina przestrzeni i kilka przydatnych gadżetów. Poniżej więcej informacji na ten temat zachęcamy do lektury!

Ćwiczenia domu

Wbrew pozorom, aby trenować w domu wcale nie trzeba inwestować w drogi sprzęt i gospodarować przestrzeni na stworzenie własnej siłowni. Wystarczy odrobina miejsca i kilka niedrogich gadżetów, a bez wychodzenia z domu zadbamy o swoje zdrowie i sylwetkę.

gumy oporowe

Gumy oporowe

Guma oporowa umożliwia wykonanie treningów wydolnościowych, siłowych oraz szybkościowych. Niewielki, lekki gadżet sprawi, że wykonamy szereg ćwiczeń, które wzmocnią mięśnie pleców, ramion, barków, ud czy pośladków, pozbędziemy się zbędnych kilogramów i zyskamy lepsze samopoczucie. Ćwiczenia z gumami oporowymi wykonywać możemy w pozycji leżącej, siedzącej, półleżącej. Dostępne są różne rodzaje gum oporowych ‒ znajdziemy modele idealne osób dla początkujących, jak i dla zaawansowanych.
piłka gimnastyczna

Piłka gimnastyczna

Treningi z piłką gimnastyczną sprawdzą się zarówno w przypadku osób młodych, jak i seniorów czy kobiet w ciąży. Za pomocą piłki można wykonać szereg ćwiczeń na różne partie mięśniowe, udoskonalić umiejętności motoryczne i popracować nad równowagą. Jeśli więc marzysz o jędrnych udach, płaskim brzuchu i doskonałej sylwetce, piłka będzie bardzo pomocna. W przypadku kobiet ciąży ćwiczenia z piłką są też sposobem na złagodzenie bólów pleców i zmniejszenie obrzęków nóg. Seniorzy natomiast dzięki krótkim ćwiczeniom mogą nieco złagodzić bóle kręgosłupa. Piłki dostępne są w wielu rozmiarach, wielkości wybranego modelu powinna być dostosowana do wzrostu osoby ćwiczącej. 
hantle

Hantle

Hantle z pewnością będą bardzo przydatne podczas treningów w domu. Ćwiczenia z obciążeniem pozwolą zbudować masę mięśniową i wyrzeźbić sylwetkę. Wykorzystując hantle, wykonamy ćwiczenia na mięśnie grzbietu, barków, klatki piersiowej czy przedramion. Ciężar hantli możemy dopasować do indywidualnych predyspozycji i stopnia zaawansowania – dostępne są hantle o ciężarze równym 0,5 kg, 1 kg, 2, 2,5 czy 3 kg. 


Skakanka 

Któż z nas nie pamięta skakania na skakance? Warto jednak wiedzieć, że takie podskoki to nie tylko świetna zabawa, ale też doskonałe ćwiczenie, które ma wiele zalet. Przede wszystkim trening ze skakanką to sposób na wzmocnienie mięśni, redukcję tkanki tłuszczowej, usunięcie cellulitu, poprawę koordynacji ruchowej oraz doskonałe ćwiczenie dla serca. Pamiętajmy jednak, że skakanka powinna być dobrana do naszego wzrostu, nie może być za krótka lub za długa ‒ kiedy staniemy na środku środku skakanki, jej uchwyty powinny znajdować się na poziomie ramion. Do wyboru mamy różne rodzaje skakanek, do najpopularniejszych należą skakanki stalowe, sznurkowe oraz żyłkowe. 


Kettlebell 

Wykorzystywany podczas treningów wytrzymałościowych i funkcjonalnych rodzaj hantli w kształcie odważników z uchwytami. Nawet krótkie, ale regularne treningi zwiększają siłę i wytrzymałość trenującego. Z wykorzystaniem omawianego, niepozornego gadżetu wykonamy szereg ćwiczeń na mięśnie tylnej części ud, mięśnie czworogłowe uda, mięśnie pleców, mięśnie dwugłowe ramion czy mięśnie brzucha. Do najpopularniejszych ćwiczeń z kettlebell należą swing i squat. 

Dlaczego warto trenować w domu?

Ruch to zdrowie! Fitness w domu to sposób, by zadbać o sylwetkę i zdrowie, ale też miło spędzić czas. Trening możemy przeprowadzić niewielkim kosztem, o każdej porze dnia i nocy. Zakup przydatnych gadżetów do ćwiczeń, na przykład gum oporowych, hantli, skakanki czy kettlebell nie generuje wysokich kosztów, a przechowywanie wymienionych akcesoriów nie wymaga wiele miejsca. Warto więc wygospodarować odrobinę czasu, opracować plan treningów i przestrzegać go, dobrze też połączyć treningi ze zbilansowaną dietą, wtedy efekty będą doskonałe.

Podsumowanie

Sposobów na trening w domu jest naprawdę wiele, tutaj z pomocą przychodzą różnego rodzaju gadżety, przede wszystkim gumy oporowe, hantle, piłki gimnastyczne, skakanki, czy kettlebells. Wymienione akcesoria umożliwią wykonanie szeregu ćwiczeń na różne partie mięśniowe, wymodelowanie sylwetki czy zrzucenie zbędnych kilogramów. Powodzenia!
Pokaż więcej wpisów z Kwiecień 2020
sm('webPush', ['79086659-a46e-4fc5-a0ec-aa95f02df901', '720']);
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel