Gryfy sztangi zaciski

( ilość produktów: 23 )

Sztanga do ćwiczeń to przyrząd, którym wykonasz martwy ciąg, wyciskanie i przysiady. Skompletuj niezbędne akcesoria: gryfy proste, łamane, krótkie oraz obciążenia bitumiczne.

Gryfy do hantli, sztangi i zaciski

Ćwiczenia siłowe nie obędą się bez sztangi, czyli sprzętu sportowego, na który składa się: stalowy drążek nazywany gryfem, talerze będące obciążnikami oraz zaciski, które zabezpieczają ciężary przed przesunięciem się. Wszystkie te składowe znajdziesz w ofercie naszego sklepu. Jeśli więc trenujesz crossfit, kulturystykę bądź jesteś fanem podnoszenia ciężarów, w Sportservice uzupełnisz swoje wyposażenie sportowe o profesjonalne przyrządy do ćwiczeń. Oferujemy solidne gryfy do hantli w zestawie z zaciskami. Kupisz też u nas obciążniki bitumiczne o różnych wagach.

Sztangi proste, łamane i krótkie - jaki sprzęt wybrać?

Wyróżnia się kilka rodzajów sztang. Podział ten opiera się na kształcie gryfu, który determinuje rodzaj wykonywanych na nim ćwiczeń. Posiadamy:

  • Sztangi proste – gryf prosty służy przede wszystkim do ćwiczeń klatki piersiowej i ramion.
  • Sztangi łamane – gryf łamany występuje pod postacią gryfu lekko łamanego oraz gryfu mocno łamanego. Przeznaczony jest do ćwiczeń bicepsów i tricepsów.
  • Sztangi krótkie – gryf krótki;  wykonuje się nim ćwiczenia mięśni klatki piersiowe, pleców, nóg oraz rąk. Zrobisz nim martwy ciąg i wyciskanie na leżąco.
  • Sztangi kratownice – gryf o postaci kratki z krótkimi poprzecznymi prętami i łączącymi je równoległymi drążkami. Pomocny przy treningu bicepsów i tricepsów. Przydaje się do tzw. uginań młotkowych i wyciskania na klatkę, czyli wyciskania francuskiego.

Gryfy do hantli oraz sztang dostępne w naszym asortymencie pozwolą ci rozwinąć muskulaturę i zbudować nieprzeciętną siłę. Do treningu siłowego przydadzą ci się też hantle oraz kettle.

Obciążniki do hantli - wprowadź trening na wyższy poziom

Jeśli masz już gryf oraz zaciski, potrzeba ci jeszcze obciążeń. W ramach tej kategorii kupisz obciążniki bitumiczne w różnych wariantach wagowych. Mamy w sprzedaży talerze o wadze 1,25 kg, 5 kg, 10 kg i 15 kg, dostępne pojedynczo oraz w zestawach. Im bardziej zróżnicowany zestaw talerzy, tym większe możliwości treningowe. Przy zakupie koniecznie zwróć uwagę na średnicę otworu na gryf, dzięki czemu wybrany model obciążenia będzie pasował do akcesoriów, które już posiadasz.

Zaciski do gryfu - które będą idealne?

Zaciski do gryfu to niewielkie, ale bardzo istotne dodatki. Bez nich korzystanie ze sztangi byłoby praktycznie niemożliwe. Zaciski stanowią rodzaj mocowania, dzięki któremu obciążenia nie zsuwają się ze sztangi. Ich funkcją jest także stabilizacja talerzy podczas wykonywania ćwiczeń, co wpływa na zmniejszenie drgań i większy komfort użytkowania. W naszej ofercie znajdziesz solidne i proste w użyciu zaciski, które kupisz pojedynczo lub w zestawie z kompatybilnym gryfem. Te uniwersalne akcesoria o różnych średnicach powstały z wytrzymałego tworzywa, jakim jest chromowana stal. Od ich wewnętrznej strony znajduje się uszczelka, która zapewnia skuteczny zacisk.  

Szukasz solidnych akcesoriów na siłownię, ale nie chcesz przepłacać? Skorzystaj z naszej oferty, a nie rozczarujesz się. Skompletuj pełen zestaw treningowy w Sportservice i ciesz się udanym treningiem każdego dnia.

Zobacz też: drążki do ćwiczeń oraz wałki i rollery  

FAQ

1.Czym różni się gryf od sztangi?

Gryf to metalowy pręt, na który nakłada się obciążenia, natomiast sztanga to cały zestaw, składający się z gryfu i zamocowanych na nim obciążeń. Gryfy mogą mieć różne kształty (prosty, łamany) i długości, a sztangi różnią się w zależności od przeznaczenia, na przykład olimpijskie, treningowe czy specjalistyczne. Sztanga jako komplet służy do wykonywania różnorodnych ćwiczeń siłowych.

2.Co daje gryf łamany?

Gryf łamany pozwala na bardziej naturalny chwyt. Jest szczególnie użyteczny w treningu bicepsów i tricepsów, umożliwiając efektywniejsze i bezpieczniejsze wykonywanie ćwiczeń takich jak wyciskanie francuskie.

3.Co lepsze: gryf łamany czy prosty?

Wybór między gryfem łamanym a prostym zależy od rodzaju ćwiczeń i osobistych preferencji. Gryf prosty jest uniwersalny i używany do większości klasycznych ćwiczeń, takich jak przysiady czy wyciskanie na ławce. Gryf łamany jest natomiast lepszy do ćwiczeń angażujących mięśnie ramion, gdyż zmniejsza obciążenie nadgarstków i łokci.

4.Jak dobrać odpowiednie obciążenie do ćwiczeń?

Aby dobrać odpowiednie obciążenie sztangi, zacznij od ciężaru, który pozwala na wykonanie 8-12 powtórzeń w jednym zestawie, przy zachowaniu prawidłowej techniki. Ciężar powinien być na tyle duży, aby ostatnie powtórzenia były wyzwaniem, ale nie prowadziły do utraty formy. Zawsze zaczynaj od niższego ciężaru, aby uniknąć kontuzji, i stopniowo zwiększaj obciążenie w miarę wzrostu siły.

5.Ile obciążenia na początek?

Na początek zaleca się używanie lekkiego obciążenia, zazwyczaj od 20% do 50% maksymalnego ciężaru, który jesteś w stanie podnieść jednorazowo. Dla większości początkujących może to być 10-20 kg, wliczając wagę gryfu. Celem jest nauczenie się prawidłowej techniki i stopniowe budowanie siły.

6.Po jakim czasie zwiększać obciążenie?

Obciążenie na sztandze zwiększaj co 2-4 tygodnie, w zależności od postępów w treningu i adaptacji mięśniowej. Jeżeli jesteś w stanie wykonać wszystkie powtórzenia i zestawy bez znacznego wysiłku, dodaj 2.5-5 kg do całkowitego obciążenia. Ważne jest, aby zwiększać obciążenie stopniowo, aby uniknąć kontuzji i przetrenowania.

Zaufane Opinie IdoSell
4.86 / 5.00 672 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-06-13
wszystko ok.
2024-06-11
Wszystko Ok.
pixel